pondělí 11. března 2013

Kariérní růst

Jak jsem již mnohokráte zmiňovala (ačkoli ne tady), má tolik milovaná práce se sestává převážně z odesílání e-mailů a úklidu. Zkrátka nic, co by mi mohlo být užitečné v mém - snad jednou - budoucím povolání. Chvílemi si sice připadám jako jazykový génius, když vyju na maily, co dědovi chodí (což před týdnem v tramvaji vyústilo v můj emotivní projev ke spolužačce na téma "chci toho chlapa umlátit kávovou lžičkou", přičemž řeč byla o jednom nejmenovaném lékárníkovi).

Teď se ale chystá nové vydání Humanae vitae, encykliky papeže Pavla VI., která je - podle mého výkladu - návodem ke správnému rozmnožování. Velice nudným a uspávajícím, mimochodem. Ať už je to však z nudností či užitečností tohoto elaborátu jakkoliv, faktem zůstává, že jsem ho přečetla už čtyřikrát (mé skóre je litr silné kávy a necelé dva litry čaje) a chvílemi se nestačím divit. Nejen tomu, jak pofidérní je to stylisticky - to mi zajišťuje příjem, čím víc chyb, tím víc času a tím víc peněz - ale i obsahu... Nu, považte sami:

Řeč je o odpovědném rodičovství a o tom, jak díky němu rodiče mají hlubší vliv při výchově dětí. Cituji z vydání z roku 1991, abych snad jako nevynášela informace (kdyby mě chtěl nějaký ThLic. žalovat*):
Děti malé a dospívající vyrůstají pak v prostředí správného oceňování lidských hodnot a klidně a harmonicky se rozvíjejí jejich duchovní a citové vlastnosti.

Taky máte pocit, že mé duchovní ani citové vlastnosti se moc harmonicky nevyvinuly? V tom novém překladu je to - zejména vztaženo na mne - ještě absurdnější. A ano, mí rodiče se téměř určitě o odpovědné rodičovství (a jeho přirozené a spolehlivé plánování**) pokoušeli. Nejen, že je nás šest, navíc jestli se někdo z nás rozvíjel harmonicky, tak jsem harmonika. Tahací.***




* ano, jedná se o značně soukromý vtip
** ano, jedná se o lehce soukromý vtip
*** ne, to nemá být vtip, to jen zkouším, jestli mě Š. pořád čte :D



A abych vysvětlila název článku - tentokrát  hlubší smysl - v tom vydání bude mezi autorským kolektivem mé jméno. SMAJLÍK!

Žádné komentáře:

Okomentovat